Klima aletinin tarihi insaniyet denli eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor uydurmak karınin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak karınin deniz gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlangıçlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk balaban yararlanma vadiını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her saat 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlangıçlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir prosestir. Günümüzde insanlar, henüz sükûnet ve feyizli yaşayabilmek karınin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima aşırı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı arzu etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. çıktı klima yoksuz kâryerlerinde sima çalışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek karınin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıailep, kışın da ısınmak karınin tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye başlangıçlamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği mukabilsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana munis seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, esaslı montaj uygulamalarının yapılmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima çeyizı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak değersiz bir istikşaf yapılmalıdır.