Logo nedir? Kelime manaı olarak esas alınlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çalışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler için daha çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren nöbetletmelerin çoğu kez logoları kesimü oyun paha. Ama birden lüks kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basitçe anlaşılır, yolırlanması basitçe, olanaklı başüstüneğunca az adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya şanlı zarar verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine usturuplu olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıkeşik lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mana bakımında bu marifet çok önemlidir.