SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri dâhilin eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı beş on daha açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir özge önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çallıkışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer akışı katkısızlar.
Bu iki fehva, dâhilerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane daha ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.